Sunday, July 12, 2015

MELAWAT PUSARA KESAYANGAN.

Pagi Ahad di Johor Bahru. 
25 Ramadan 1436H.
4 hari lagi menuju Syawal.

Suami bercuti dan anak-anak sekolah. Aku memang dah lama sangat tak ziarah pusara Arwah Abah dan Arwah Nashrah. Sejak ada Najah, memang tak dapat pergi. Ada sekali pergi, tapi duduk dalam kereta tak dapat turun. Suami je pergi sendiri atau dengan Emak dan Abang aku. Akhirnya harini dapat pergi. Terubat rindu, walau sebenarnya rindu itu takkan hilang..

Abah..
Nur Anis Nashrah
9 Oktober 2009
6 tahun sudah berlalu.

Atok dan Nashrah.

Rindu hoy taktau nak kata apa. Masa datang ni tadi, segala kenangan macam flashback di kotak fikiran. Flashback zaman kanak-kanak dengan Arwah Abah sampailah saat-saat dalam labor room nak melahirkan Anis Nashrah yang kami dah tahu sudah tidak bernyawa. Rindu ini menggunung. Rasanya kalau dapat peluk dan cium, memang nak peluk dan cium..

Al-Fatihah Allahyarham Abdul Rahim bin Osman
Al-Fatihah Nur Anis Nashrah binti Abdul Wahid

Yang dah pergi tentu tetap pergi. Kita yang tinggal ni?

Tadi cakap dengan suami, "Abah dan Nashrah dah tau pusaranya kat sini. Kita ni nanti kat manalah agaknya ek?". Persoalan seterusnya di soal dalam hati, "Masalahnya, kau dah sedia ke Aishah? Cukup dah amalan kau? Dah cukup taubat segala dosa-dosa? Dah cukup berbakti kepada Emak? Dah didik amanah Allah dua orang tu dengan sebaiknya? Dah cukup baik kau jaga hak Allah?"

Menangis. Sebab sedar yang semuanya belum cukup.


Aishah Rahim | ID 882365 Page : Vitamin Ibu Hamil, Berpantang & Menyusu Call / SMS / Whatsapp : 014-3580109 Blog : http://www.myaishah.com Email : shara85_jb@yahoo.com

3 comments:

Salam Ukhwah!
Terima kasih kerana sudi komen :)

Copyright to AISHAH RAHIM
Designed by UMIESUEstudio 2015